Welcome To Gallery Burdah Bicara Hamba (Mohd Sabri Mohd Yunus)

Enter your email address:

Delivered by sabriyunus


Diriku Keluarga dan sanak saudara Seislam....



Kembalilah Kepada Al-Quran



Dalam keadaan sekarang yang melihat kepada ramai orang Islam yang mudah terkena virus-virus yang sengaja dilancarkan oleh musuh utama Islam Yahudi laknatullah, yang dijanakan oleh proksi-proksinya di negara Islam sedunia ,ini menggambarkan bahawa orang Islam zaman sekarang amat jauh dengan ajaran al-Quran al-Karim.

Segala masalah yang berlaku dalam aspek ekonomi, pendidikan, politik, sosial, jenayah dan seumpamanya, penawarnya adalah tidak lain tidak bukan al-Quran al-Karim. Ini bertepatan dalam al-Quran yang menyebut dalam surah an-Nisa' ayat yang ke-59 yang bermaksud: "Sekiranya sesama kamu mengalami percanggahan pendapat dalam sesuatu masalah, maka kembalilah (rujuklah) kepada Allah taala (al-Quran) dan Rasul-Nya (as-Sunnah), itupun sekiranya kamu beriman kepada Allah dan Hari Qiamat".

Sekarang jelaslah yer, akan WAJIBnya kita orang Islam mesti jadikan al-Quran sebagai bahan rujukan utama. Jika sekarang dalam masalah ekonomi yang merosot, maka jalan penyelesaiannya adalah Kuatkuasakan PENGHARAMAN RIBA di semua institusi kewangan di Malaysia ini. Dalam masalah pendidikan, berkait dengan PPSMI, mansuhkannya, gantikannya dengan perbanyakkanlah matapelajaran yang berkait dengan al-Quran dalam pembelajaran pelajar-pelajar di semua peringkat.

Dalam masalah Sosial, adakan Kempen TUTUP AURAT bagi lelaki dan perempuan. Gunakan semua media-media yang ada sekarang. Begitu juga dalam masalah Jenayah, Kuatkuasakan Hukum Hudud, Qisas dan Ta'zir. Barulah jenayah dapat dikurangkan. Dan tidak mustahil, jika bersungguh-sungguh, jenayah yang besar tiada.

Inilah jalan penyelesaian yang Allah taala ajar kepada makhluk ciptaanNya manusia, khusus orang Islam. Allah taala Maha Mengetahui, Dia tahu akan kelemahan manusia. Selagi mana Menteri-menteri yang bertanggungjawab dalam Malaysia ini, khusus kerajaan sekarang, Jika tidak mahu menjadikan AL-QURAN sebagai sumber RUJUKAN UTAMA dalam pemerintahan, maka segala itulah masalah yang ada sekarang tidak akan selesai, bahkan masalah yang ada sekarang akan menimbulkan bala dan bencana kepada semua rakyat di negara kita ini.Makin lama makin teruk pemerintahan negara sekiranya Al-Quran Dan Ajaran yang dibawa Junjungan Besar Tidak di ikuti seutuhnya.

One Response to "Kembali Kepada Panduan Dari Pencipta Alam"

Leave a Reply

Produk Minda Online MinisiteTanpaPhotoshop
PERHATIAN : SILA KLIK UNTUK PILIHAN RADIO @ TV KEGEMARAN ANDA...

Pengikut

Advertisement

Gambar Ulamak



السلام عليكم

ANDA ADALAH PELAWAT KE
Free Hit Counter
Tetamu Online

Untuk Paparan Terbaik Gunakan
Dengan Resolusi 1024x768

E.Mail :
:: Nama ::
Mohd Sabri Bin Mohd Yunus
:: Asal ::
Pasir Mas,Kelantan
:: Status ::
Sarjana Muda Bahasa Arab
:: Email ::
amsyarmuhazzab@yahoo.com
:: Y!M ::
amsyarmuhazzab
:: Phone Number ::
019-5350620



AMARAN : DILARANG MENCARUT

Di sini kita bertemu dan saling bertukar ilmu

Pautan Pelbagai

Utusan Online Berita Harian Online Harian Metro Online Bernama News Suara Kontemporari The Star Melayu Nst Online Malay Mail The Star Menarik TV3 Yahoo News CNN News Aljazeera English Republika Online Harakah Sinar Harian Sinar Harian Themalaysianinsider Tranungkite Sabahkini Sabahdaily

Online Sevices
Maybank2U CIMBcliks Ambank Airasia MAS TM


Palestin Info kasturi group E-Qamus Photobucket darussyifa' Hadith akhirzaman Photobucket doa teladan belajar ba kalamfikalam isuhangat SoalJawab